Jak reagować na niezręczne sytuacje zw. z chorobą?

czyli o problemach damsko-męskich, o przyjaźni w różnych odcieniach, a także o rodzinie.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Natuśka
Ekspert ✿✿
Posty: 5135
Rejestracja: 29 kwie 2009, 12:58
Choroba: CD
województwo: małopolskie
miasto: Kraków
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Jak reagować na niezręczne sytuacje zw. z chorobą?

Post autor: Natuśka » 17 lut 2010, 00:06

Wróciłam wczoraj z zajęć i się zastanawiałam czy pisać o tym czy sobie darować...

Kolejny raz znalazłam się w sytuacji, że podczas zajęć padają jakieś pytania związane z medycyną, odżywianiem, objawami chorób, diagnostyce itp.
Kurczę- choroba zagoniła mnie do książek i różnych innych materiałów naukowych (nawet nie do końca związanych z NZJ, ale to już swoją drogą) w takim stopniu, że bez większego zastanowienia odpowiadam lub się wypowiadam na jakiś poruszony temat...
I tu jest mój problem.
Studiuję na medycznej, więc większość zajęć mam z lekarzami. Kiedy wchodzę w dyskusję, podważam argumenty innych z roku, polemizuję w sposób, że tak określę: rzeczowy to już krótka droga, żeby się 'odkryć' ze swoją chorobą. :oops: Wykładowcy się zaraz doczepiają, że widzą, że w temacie jestem, że pewnie się już gdzieś z tym spotkałam, że się tak orientuję. Podsumowując mój 'zewnętrzny całokształt' zaraz na forum wszystkich osób poruszają (jak dla mnie ) delikatną sferę, to znaczy chorobę... :neutral: Lekarskie oko wszystko wyhaczy i lecą teksty typu: Na co pani choruje?; Co się pani dzieje?; Pani na coś musi chorować, że taka pani chuda? itp., itd... Mówiąc krótko: widzą już, że coś jest nie tak. Ja na początku obracałam wszystko w żart, ale teraz czuję jak się oblewam rumieńcem :oops: tym bardziej, że coraz więcej osób bacznie mnie obserwuje i się dopytuje, a ja po prostu nie chcę, żeby całe grono akademickie wiedziało, że to ta, co ma crohna :cry: ( wie o tym może z 8 osób z najbliższego kręgu).