Regulamin Forum

Swój wątek załóż na jednym z pasujących działów tego forum.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
-Ania-
Admin
Posty: 4331
Rejestracja: 06 lis 2003, 15:04
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

Regulamin Forum

Post autor: -Ania- » 08 cze 2017, 10:29

Regulamin Forum

1. Postanowienia Ogólne
Forum dostępne jest do czytania dla wszystkich, jednakże żeby móc na nim pisać wymagana jest rejestracja. Pisanie i czytanie forum jest bezpłatne. Pamiętaj aby przy rejestracji podać prawidłowy adres e-mail, jest on używany do aktywacji konta, zmiany hasła, itp. Login podany przy rejestracji, nie może być wulgarny ani obraźliwy, nie może być też adresem strony internetowej, albo samym numerem. Powinien mieć więcej niż 4 znaki. Pisząc na forum zgadzasz się na zamieszczenie Twoich postów w miejscu widocznym dla niezalogowanych użytkowników. W razie jakichkolwiek wątpliwości czy zdarzeń nie uwzględnionych w regulaminie proszę pisać na forum w temacie "Propozycje i sugestie".

2. Zasady Ogólne

2.1 Zabrania się posiadania więcej niż jednego konta na forum. W przypadku, gdy użytkownik założy więcej niż jedno konto i będzie ono aktywne - wszystkie konta zostaną zablokowane a użytkownik zostanie zbanowany (tzn. zabrana mu będzie możliwość zalogowania się na forum). W razie problemów ze starym kontem należy skontaktować się z administracją forum pod adresem: of@j-elita.org.pl
2.2 Zabrania się umieszczania na forum treści pornograficznych, rasistowskich, faszystowskich, drastycznych, obraźliwych i wulgarnych (w tym grafik) ani żadnych linków do stron o takiej tematyce czy będących wbrew obowiązującemu prawu RP.
2.3 Zabrania się używania forum do celów komercyjnych w innych wątkach niż do tego przeznaczone.
2.4 Administratorzy oraz Moderatorzy są Osobami Odpowiedzialnymi za Forum. Wszelkie decyzje odnośnie forum i użytkowników podejmowane są przez dyskusje w kręgu Administratorów i Moderatorów. Jeżeli wymaga tego sytuacja, do dyskusji dopuszczone są osoby trzecie.
2.5 Problemy techniczne prosimy zgłaszać bezpośrednio do Administratorów bądź na forum w temacie "Propozycje i sugestie" najlepiej z załączonym print screenem zaobserwowanego błędu - po upewnieniu się że zaistniały problem nie wynika z Twojej winy. Obsługa Forum zrobi wszystko co w jej mocy aby pomóc rozwiązać problem. Natomiast sprawy prywatne załatwiamy poza forum lub przez Prywatną Wiadomość.
2.6 Językiem obowiązującym na forum jest język polski, z wyjątkiem materiałów naukowych i specjalnie wydzielonych wątków.
2.7 Jeżeli nie zgadzasz się z decyzją czy zdaniem Obsługi Forum, uważasz coś za niesprawiedliwe, masz jakieś uwagi co do funkcjonowania forum - pisz bezpośrednio do Administratorów lub Moderatorów, albo na forum "Propozycje i sugestie". W razie jakichkolwiek wątpliwości - ostatnie słowo należy do Obsługi Forum.

3. Pisanie na forum

3.1 Użytkownik powinien formułować myśli zwięźle i przejrzyście a odpowiedź powinna być ściśle związana z tematem. Osoby w jakikolwiek sposób obrażające innych użytkowników forum zostaną ukarane [patrz pkt 4. Kary]. O tym czym jest "obrażanie" decyduje Obsługa Forum. Jeżeli oskarżenia zostaną uznane za absurdalne lub niezasadne Obsługa Forum może wyznaczyć karę osobie oskarżającej. Za obraźliwe uznawane są również ukryte wulgaryzmy tj. oznaczone gwiazdkami lub innymi znakami w miejscu brakujących liter wyrazu.

3.2 Zanim założysz Nowy Temat użyj opcji Szukaj i sprawdź czy ktoś już nie odpowiedział na Twoje pytanie. Nowy Temat zakładaj w dziale forum najlepiej pasującym do tego i wtedy, gdy nie znajdziesz odpowiedzi czytając wcześniejsze wątki na forum. W przypadku, gdy nie znalazłeś/znalazłaś odpowiedzi a obsługa forum tak, to podany zostanie link do istniejącego już tematu, a Twój temat zostanie zamknięty. Jeżeli istnieje już temat poruszający Twój problem, ale nie ma tam odpowiedzi, która Cię satysfakcjonuje - dopisz się opisując dokładnie Twój problem. - Temat powinien odzwierciedlać treść posta, krótko opisywać problem. Nie używaj ogólnych haseł typu: "Pomocy!", "Czy ktoś to widział?", "Mam problem" itp. - Przestrzegaj zasady: jeden temat w jednym wątku do tego przeznaczonym.

3.3. Pisząc post w odpowiedzi - staraj się pisać zgodnie z tematem wątku, na który odpowiadasz. Pisanie poza tematem [tzw. off topic - OT] wiąże się z wydzieleniem postów do śmietnika. Przy niezmiennym, mimo uwag Obsługi Forum, łamaniu tego punktu wymierzana będzie kara [patrz pkt. 4. Kary] adekwatna do przewinienia.

3.4 Masz prawo do zgłoszenia żądania usunięcia założonego konta w dowolnym momencie. OF niezwłocznie usunie konto, natomiast posty pozostaną na forum bez informacji o nazwie użytkownika jaki je zmieścił. Jednocześnie informujemy że nie będą usuwane cytaty postów użytkownika, który żąda usunięcia jego konta. Żądanie usunięcia konta może być przesłane jedynie z adresu email osoby zarejestrowanej na forum. OF zastrzega sobie możliwość dokonania dodatkowej weryfikacji zgłaszanego żądania. Nie usuwamy kont użytkowników na wniosek osób trzecich chyba że jest to związane ze śmiercią lub brakiem możliwości samodzielnego wysłania takiego żądania np. z powodów zdrowotnych. Każdy wniosek o usunięcie konta w takim przypadku będzie rozpatrywany indywidualnie przez OF.

3.5 Niedozwolone jest:

a. Zamieszczanie postów w imieniu Użytkowników, którzy mają zakaz pisania a także zakładania drugiego konta w tym celu.

b. Nadużywanie guzika Zgłoś. Rozumie się przez to klikanie przycisku pomimo tego, że nie zostały złamane Zasady Forum.

c. Pisanie posta pod postem z wyjątkiem tematów, w których założyciel opisuje zdarzenia związane z chorobą.

d. Pisanie postów, których głównym celem jest zwiększenie licznika wypowiedzi.

e. Wypowiadania się jedynie emotikonami, posty tego typu zostaną usunięte. W postach niemerytorycznych dopuszczalne jest stosowanie powszechnie przyjętych akronimów pochodzących z języka angielskiego np. BTW, IMHO itp. Wykaz najczęściej spotykanych akronimów wraz z ich polskim znaczeniem znajduje się w podforum FAQ.

f. "Podbijanie" starszych wątków (zamieszczanie posta tylko po to aby temat znalazł się na pierwszej stronie). Obsługa Forum w uzasadnionych przypadkach ma prawo podbijać tematy.

g. Pisanie po kilka razy tego samego tematu/postu. Powtarzające się posty zostaną usunięte.

3.6 Zabronione jest propagowanie treści:

a. Pornograficznych lub w jakikolwiek sposób nawiązujących do pornografii, innych obscenicznych lub przeznaczonych do oglądania tylko przez osoby pełnoletnie, także brutalnych, ukazujących przemoc.

b. Wzywających do nienawiści i dyskryminacji na tle rasowym, religijnym, płciowym lub jakimkolwiek innym oraz odnoszących się do ideologii totalitarnych, jak np.: faszyzm, nazizm, komunizm.

c.Politycznie lub religijnie ekstremistycznych, obraźliwych lub zabronionych przez prawo a także propagujących alkohol, narkotyki lub inne środki odurzające.

d. Wulgarnych (także wulgaryzmów użytych w formie ocenzurowanej np. gwiazdkowanie, przekręcenie liter lub napisanych w taki sposób, ze czyta się je jak wulgaryzmy, np. wykorzystując fonetykę języka angielskiego).

e. Zawierających groźby odnoszące się do życia realnego. Dotyczy to również cytatów z innych postów, logów z Shoutboxa itp

f. Jakichkolwiek prywatnych wiadomości lub dyskusji, bez zgody wszystkich zainteresowanych stron.

g. Pisanych w celu drażnienia bądź obrażania innych członków społeczności. To samo tyczy się tzw "trollowania" tzn: pisania postów wyłącznie w celu irytowania innych ludzi bądź wszczynania awantur.

h Zawierających flood, czyli kilkakrotne powtórzenie tego samego słowa lub znaku, np: "plz plz plz plz plz" " ;) ;) ;) ;) ;) ".

i. Prezentujących wszelkiego rodzaju reklamy, bądź odnośniki do stron mających na celu doprowadzenie danego użytkownika do jakichkolwiek korzyści majątkowych lub wirtualnych. Posty zawierające linki do jakichkolwiek stron nie związanych z tematyką forum lub mające charakter reklamowy, będą usuwane bez powiadomienia Użytkownika, który je zamieścił. Jeśli uważasz, że dana informacja jest naprawdę godna uwagi i warta polecenia należy zgłosić to do Obsługi Forum.

j. Utrudniających przeglądanie forum. W szczególności tyczy się to pisania większości posta czcionką zmniejszającą czytelność postu, np. kolorem/kursywą/zbyt małym lub zbyt wielkim rozmiarem czcionki itp. Dopuszczalne jest to tylko do podkreślenia ważniejszych fragmentów tekstu. Zabronione jest również umieszczanie grafik o dużych rozmiarach lub objętości (zamiast nich można podać sam link). Maksymalne dozwolone wymiary plików graficznych to:

* wysokość: 600 pikseli
* szerokość: 600 pikseli
* rozmiar pliku: 500 KB.

k. Kontrowersyjnych, naruszających zasady współżycia społecznego, naruszających czyjąś prywatność, uznanych powszechnie za naganne moralnie lub społecznie niewłaściwe np. prowokowanie, podsycanie wrogiej atmosfery.

m. Zawierających cytaty jakichkolwiek wypowiedzi naruszających regulamin, czy też zawierających jakiekolwiek inne treści zabronione.

n. Treści chronionej prawami autorskimi (elementy graficzne, tekst… itp.).

3.7 O tym, czy dany post/posty łamią Regulamin Forum i w razie jakichkolwiek wątpliwości - ostatnie słowo należy do Obsługi Forum.

3.8 Shoutbox
a. Zabrania się podawania linków, które pochodzą z innych stron internetowych.

b. Dozwolona ilość wysłanych wiadomości, to 3 wpisy jednego użytkownika forum.

c. Nie jest miejscem do prowadzenia przedłużających się tematycznych rozmów, w celu kontynuacji należy opisać swój problem w istniejącym już temacie lub należy założyć temat w odpowiednim Dziale.

d. W pozostałych sytuacjach obowiązuje regulamin forum.

4. Kary
Kary wymierzane są przez Obsługę Forum użytkownikom łamiącym zasady Regulaminu. Karami są: upomnienie, ostrzeżenie, skasowanie posta, czasowe zablokowanie konta, usunięcie konta. Użytkownikowi przysługuje prawo obrony oraz prawo do odwołania się od decyzji Obsługi Forum i prośba o ponownie rozpatrzenie sprawy. Jeżeli użytkownik nie ustosunkuje się do zarzutów w ciągu 5 dni od oskarżenia poprzez kontakt za pomocą PW z osobą która nałożyła karę, a jest aktywny na forum - decyzja może zostać podjęta bez jego udziału. Obsługa Forum może podjąć w trybie doraźnym działania mające na celu zablokowanie użytkownikowi możliwości łamania regulaminu.

5. Postanowienia Końcowe
Korzystając z forum godzisz się na przestrzeganie tego Regulaminu. W razie złamania regulaminu zostaniesz ukarany - patrz pkt. 4. Kary. Obsługa Forum ma prawo przenosić, edytować, kasować itp. Twoje posty. Zobowiązujemy się prowadzić Forum sprawiedliwie, otwarcie i przyjaźnie dla użytkowników, jak również zapewnić działanie forum od strony technicznej. Aby wspomóc wyżej wymienione działania rejestrowane są adresy IP autorów. Jako użytkownik zgadzasz się, że wszystkie informacje, które wpiszesz będą przechowywane w bazie danych.

Forum wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. Pliki cookies (inaczej ciasteczka) nie zawierają żadnych informacji, które podałeś i służą jedynie ułatwieniu korzystania z forum.

Podany w trakcie rejestracji adres email jest wykorzystywany dla potwierdzenia podanych informacji oraz hasła (również dla przesłania nowego hasła, gdybyś zapomniał stare) oraz przesyłania informacji od OF dotyczących zmian na forum lub innych informacji o treści informacyjnej związanej z działalnością forum oraz jego właściciela. Na podany podczas rejestracji adres email nie będą przesyłane żadne informacje handlowe ani marketingowe pochodzące od osób i instytucji nie związanych z właścicielem forum. Właścicielem forum jest Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita", ul. Ks. Trojdena 4, 02-109 Warszawa.

Administratorem bazy danych osób zarejestrowanych na forum jest: Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita", ul. Ks. Trojdena 4, 02-109 Warszawa.

Akceptując regulamin zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu oraz możliwości korzystania z forum internetowego. Dane będą przetwarzane do czasu posiadania konta na forum. W przypadku usunięcia konta użytkownika z powodu nieprzestrzegania regulaminu forum dane będą przetwarzane przez rok od decyzji obsługi forum. Jako użytkownik mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Kwestie nieuregulowane niniejszym regulaminem będą rozpatrywane indywidualnie przez Administrację Forum.

Kontakt w sprawach forum: of@j-elita.org.pl

Regulamin obowiązuje od dnia 9.06.2017 r.
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą !

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Ogólnie o Chorobach NZJ”