Apel o sklepach ZOOlogicznych

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
michal_mg
Aktywny ✽✽✽
Posty: 532
Rejestracja: 11 paź 2013, 18:39
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Apel o sklepach ZOOlogicznych

Post autor: michal_mg » 28 sty 2015, 00:51

Nie jestem nawiedzonym "zielonym", ale proceder sklepowy przyprawia mnie o mdłości i dlatego zdecydowałem się to napisać.

Piszę głównie pod kątem szczurów, ale prawo dotyczy wszystkich zwierzaków.
W Polsce obecnie są dwie lub trzy hodowle - legalne, które dbając o zdrowie samic doprowadzają do rozrodu tylko dwa razy w ciągu ich życia. Pozyskanie LEGALNE "towaru" przez sklepy w inny sposób jest niemożliwe, a te trzy hodowle nie są w stanie zaopatrywać sklepy w "towar" w całej Polsce. Skąd więc mają zwierzaki do sprzedania?
Jest to problem często poruszany w gronach "nawiedzonych", a po tym co można zobaczyć w asortymencie do sprzedania wnioski nasuwają się same...
Otóż segregacja zwierząt w sklepie polega jedynie na rozdziale gatunków. Płeć jest mniej ważna, przez co często można samice kupić zaciążoną przez jej brata, kuzyna czy tatusia. Dotyczy to wszelkich futrzaków dostępnych w sklepach. Z tego też względu populacja mocno degeneruje się pod względem genetycznym obfitując w coraz to nowe dziwne schorzenia. Populacja szczurów niestety góruje tutaj pod względem chorobowym jak i długością życia - szczur kończący 3 lata jest wydarzeniem baaaaardzo rzadkim.
Zakup również chorego zwierzęcia również należy do częstych przypadków, a z obserwacji zwierzaków w sklepach widzę, że to nie dotyczy jedynie szczurów.
Sklepy są też świadome tego, że niektóre umaszczenia niektórych zwierząt dają możliwość uzyskania większej kasy, dlatego samice rodzące takie "okazy" eksploatują" na potęgę przyczyniając się do jej zamęczenia... Temat o patologiach szczurzych w sklepach jest tutaj: http://szczury.org/viewtopic.php?f=2&t=7212

Jaka jest alternatywa?