Dietetyk

osoby, które polecamy

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
bobb
Debiutant ✽
Posty: 5
Rejestracja: 04 maja 2017, 09:54
Choroba: CU
województwo: podkarpackie

Dietetyk

Post autor: bobb » 04 maja 2017, 10:14

witam
Jestem nowym użytkownikiem tego forum więc witam wszystkich serdecznie :) Mam zdiagnozowaną chorobę wrzodziejące zapalenie jelita grubego. Obecnie jestem pod opieką lekarza i na lekach. Szukam dobrego dietetyka klinicznego który zajmuje się dietetyką w tych schorzeniach. Czy ktoś może polecić jakiegoś dobrego dietetyka ? Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7790
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Dietetyk

Post autor: obyty.z.cu » 04 maja 2017, 11:51

Witaj !
Jesteś na początku chorowania, więc warto abyś poczytał Poradniki żywieniowe . Polecam strony J-elity, tam on jest, ale i wiele innych Poradników, a w zakłądkach czy kwartalnikach masę wiadomości przydatnych. http://j-elita.org.pl/
Na forum też wiele o tym jest, warto wejść w tematy żywieniowe.
Dobry dietetyk kliniczny to dobry pomysł, ale pod warunkiem, że on zna się i na naszej chorobie.
My to w zasadzie mamy jedną zasadę podstawową, możemy jeść wszystko co nie szkodzi, ale ważne by jedzenie było odpowiednie do stanu jelit.
Aby do tego dojść, to trzeba samemu opanować "sztukę odżywiania", ale taką od podstaw.
To najlepsza i najkrótsza droga. Pozwala nam zrozumieć co i dlaczego, co z czym itd., a przede wszystkim z czego ta żywność się składa i jak na to reagujemy.
Dla naszych chorych jelit ważny jest też temat BŁONNIKa, a ten rozpuszczalny przy biegunkowych sprawach, a nierozpuszczalny przy zaparciach. Z zastrzeżeniem, że bardzo ważne jest też dobre rozdrobnienie, czyli nie połykamy, a długo gryziemy, to bardzo ważne.
No i płyny, dużo małymi łykami.