Zasiłek pielęgnacyjny a miejsce zamieszkania/zameldowania

Dyskusje o zasiłkach pielęgnacyjnych, świadczeniach pielęgnacyjnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Natuśka
Ekspert ✿✿
Posty: 5135
Rejestracja: 29 kwie 2009, 12:58
Choroba: CD
województwo: małopolskie
miasto: Kraków
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Zasiłek pielęgnacyjny a miejsce zamieszkania/zameldowania

Post autor: Natuśka » 15 lut 2013, 16:46

Wyszła głupia sytuacja...

W styczniu przyznano mi st.umiarkowany, niepełnosprawność przed 16-tym rokiem życia.
Przysługuje mi zasiłek pielęgnacyjny. Fajnie.

Mieszkam na wsi, podlegam pod GOPS i Gminny dział socjalny, zasiłków (czy jak to się tam nazywa).
29.01. miałam komisję, 13.02 byłam w GOPS-ie, aby się dowiedzieć co z tym pielęgnacyjnym, odesłali mnie do Gminy (do swojego pracownika). Poszłam, wypełniłam wniosek. Nie było akurat tej babeczki co to obsługiwała, więc żadnych konkretów.

Dziś wezwali mnie do Urzędu Gminy, bo... studiuję we Wrocławiu i tam mieszkam. Aktualnie nie jestem tam zameldowana na pobyt tymczasowy, bo miałam wymianę dowodu osobistego i musiałam to wstrzymać.
Kierowniczka GOPS nie podpisała zgody, bo ja jestem cały czas we Wrocławiu i mam pójść do Wrocławia. Radca prawny, z którym skontaktowała się pani z tego działu w skrócie powiedział, że w przypadku, gdy będę studiowała do końca czerwca, a i potem wrócę do domu, a potem rozpocznę studia w innym mieście (teraz kończę licencjat) to jest trochę nielogiczne, bo będę musiała w lipcu zabrać papiery z Wrocławia, żeby dać je do gminy, a potem albo z powrotem do Wrocławia, albo do innego miasta. Powiedział też, że on nie wie co na to Wrocław powie jeśli odeślą mnie do nich.

Poinformowano mnie, że pierwszy raz mają taką sytuację. Kurde, dziwi mnie to, że wszędzie widnieje mój adres zamieszkania stałego (orzeczenie.wszelkie wnioski), a teraz taki problem... :neutral: