L4, świadectwo pracy wydane w okresie l4, ZUS

Dyskusje dotyczące starań o rent z tytułu niezdolności do pracy i rent socjalnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
cheery
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 03 lut 2015, 17:44
Choroba: polipowatość rodzinna
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznan

L4, świadectwo pracy wydane w okresie l4, ZUS

Post autor: cheery » 03 lut 2015, 19:21

Hej, Jestem po operacji- kolektomii. Miałam umowę o prace do 21 stycznia br, l4 od lekarza dostałam 19 stycznai do 21 stycznia i 22 stycznia do 2 kwietnia po operacji. Własnie odebrałam świadectwo pracy i pity za ten okres do 21 stycznia. Wysłałam l4 juz do zakładu pracy czy to ok? Bo nie wiedziałam ze dostałam swiadectwo podczas gdy ja lezałam w szpitalu, a w bólu człowiek wiadomo o niczym nie myśli.

Proszę powiedzcie mi co mam robić aby uzyskać środki na życie? Mam iśc do ZUSU czy jak/ Czy firma wyśle te l4 i po sprawie. Czy muszę coś robić dokładnie? Jestem kompletnie zielona i proszę o rzetelne informacje dla "kosmity" z tego tematu :)

Ps: Przy okazji jak długo Zus wypłaca pieniądze? Tak jak w pracy dostawałam 1 ego?

Awatar użytkownika
kasia38
Doświadczony ❃
Posty: 1053
Rejestracja: 16 lut 2008, 18:49
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: L4, świadectwo pracy wydane w okresie l4, ZUS

Post autor: kasia38 » 04 lut 2015, 00:31

wg mnie Zus wypłaci pieniądze, po rozwiązaniu umowy o pracę można jeszcze przebywać na zwolnieniu przez 6 msc. Zus nie wypłaca pieniędzy 1-go, tylko jak chce - do 30 dni od dostarczenia zwolnienia. I zwykle to bywa tak, że za pierwsze jest dłużej, natomiast za kolejne było już szybciej.
Seronegatywne zapalenie stawów, Ch L-C , stan po Helikolektomi prawostronnej, Centalna Retinopatia Surowicza, zmiany w kręgosłupie lędźwiowym (naczyniak?), 2 x przebyta zakrzepica, guzki w tarczycy, torbiel endometrialny na jajniku, jersinioza.