renta

Dyskusje dotyczące starań o rent z tytułu niezdolności do pracy i rent socjalnych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
jusss
Debiutant ✽
Posty: 32
Rejestracja: 09 lip 2011, 17:02
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: zg
Kontakt:

renta

Post autor: jusss » 10 wrz 2011, 18:56

witam:) ja mam takie pytanie...przepraszam jezeli gdzies juz bylo na forum ale szukałam i niestety znalezc nie moge... od 4 lat choruje na cd i tak naprawde nie wiem w jakim ja swiecie zyje....ale nic nie wiedzialam od zadnym stopniu niepełnospr ani o rencie...a kurcze przydaloby sie:) zawsze to cos ale...chcialabym teraz złożyc ale nie wiem czy moge starac sie o rente bo: jestem studentka (ostatni rok) i przyjmuje rente rodzinna po tatusiu (kwota dla mnie wynosi 410zł) i czytałam "gdzies" ze jezeli ma sie rente rodzinna to zus moze nie przyznac renty dla osob ze stopniem niepeln...prosze o odpowiedz jak to naparwde z tym jest

Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: renta

Post autor: joko25 » 10 wrz 2011, 21:37

Hej
jesli chcesz postarac się o stopień niepełnosprawnosci to musisz zglosić się do miesjcowego PCPR-u, a jesli chodzi o rentę to znalazłam cos takiego na stronie ZUS-U

Renta socjalna nie przysługuje jednak osobie, która:

-ma ustalone prawo do emerytury, uposażenia w stanie spoczynku, renty z tytułu niezdolności do pracy, renty inwalidzkiej, renty strukturalnej, świadczenia przedemerytalnego lub zasiłku przedemerytalnego,
-pobiera świadczenia o charakterze rentowym z instytucji zagranicznych,
-jest tymczasowo aresztowana albo odbywa karę pozbawienia wolności,
-ma ustalone prawo do renty rodzinnej [/b](części renty) przez jednostkę organizacyjną Zakładu lub przez inny niż ta jednostka organ emerytalno-rentowy (np. KRUS), w wysokości przekraczającej 200% kwoty najniższej renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy,