Życie po lewostronnej hemikolektomii

Wszelkie choroby jelit, poza CD i CU

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Panoramix
Debiutant ✽
Posty: 5
Rejestracja: 28 sie 2018, 11:24
Choroba: nie ustalono
województwo: śląskie

Życie po lewostronnej hemikolektomii

Post autor: Panoramix » 28 sie 2018, 12:55

Drodzy Forumowicze,

przez sporą część życia zmagałem się z problemami jelitowymi. Dolegliwości mają złożony charakter, nie chodzi o chorobę zapalną; w każdym razie dominantę stanowią uporczywe zaparcia. W końcu, nieco przed czterdziestką, nastąpiło drastyczne pogorszenie. Ostatnie kilka lat było wyjątkowo trudne. Drogą eliminacji próbowałem rozmaitych terapii, przeszedłem przez ręce wszystkich możliwych specjalistów z różnych dziedzin, w różnych miastach Polski. W toku długich i skomplikowanych badań udało się uzyskać pewien obraz sytuacji. Już od pewnego czasu jestem pod opieką dobrych lekarzy - ufam postawionej przez nich diagnozie, a zaproponowana metoda leczenia, choć radykalna, jest jedyną, jaką dysponuję, dlatego celowo nie wnikam teraz w szczegóły. Przechodzę do sedna.

Czeka mnie prawdopodobnie albo kolektomia subtotalna (za zastawką Bauhina ma pozostać około 15 cm jelita), albo teoretycznie mniej skuteczna, lecz dająca - oczywiście również teoretyczną - szansę na ograniczenie pooperacyjnego efektu biegunki lewa hemikolektomia (z pozostawieniem około 60 cm jelita). Operacja miałaby zostać wykonana metodą laparoskopową.
Każdy organizm jest inny, każda choroba oferuje inny pakiet "efektów specjalnych", to jasne, chciałbym jednak odwołać się do Waszych doświadczeń i najogólniej zapytać:
Czy taka różnica w zakresie kolektomii istotnie może przełożyć się (krótko- i długoterminowo) na sposób pracy jelit po zabiegu? Czy 60 cm jelita grubego to jeszcze coś, z czym przy odrobinie szczęścia da się w miarę normalnie żyć?