Newsletter

Przekaż 1% procent

1 procent

Weekend majowy w Krynicy Górskiej

25Pomimo strasznych korków wszystkim udało się bezpiecznie dotrzeć na miejsce spotkania – do domu wczasowego „Beskid”. Krynica przywitała nas bardzo ładną pogodą i pięknymi widokami. Mieliśmy okazję trochę się poznać i zintegrować, a nowicjusze przekonali się o tym, że warto jeździć na takie spotkania. Część merytoryczna została zaplanowana znakomicie. W pierwszym dniu pobytu odbył się wykład poprowadzony przez panią psycholog, mgr Ninę Opic. Dotyczył on zależności pomiędzy dobrym nastrojem a funkcjonowaniem organizmu. Pani psycholog zaprezentowała także elementy technik relaksacyjnych – starała się wyciszyć słuchaczy, przenosząc ich w piękny świat, wolny od stresu codzienności. Niezapomniane wrażenie! Kolejny wykład wygłosiła lek. med. Agnieszka Świat. Dowiedzieliśmy się z niego wiele o osteoporozie i sposobach zapobiegania tej chorobie. Dietetyk – mgr Urszula Grochowska – wprowadziła nas w świat substancji konserwujących „E”. Szczegółowo opisała konserwanty, z jakimi spotykamy się na co dzień w żywności. Jak zwykle nasi wykładowcy i wolontariusze udzielali porad przez cały czas trwania pobytu. Świetną rozrywkę dużym i małym wycieczkowiczom zafundowała pani Nina, proponując zajęcia z artterapii. Polegały one na „malowaniu” obrazów za pomocą przypraw. Bazylia, tymianek, curry, kminek – to tylko niektóre z przypraw wykorzystanych w naszych pracach. Pomysły były bardzo różne, a zabawa świetna. I tak powstały pięknie pachnące, niepowtarzalne dzieła sztuki. W drugim dniu pobytu odbyła się wycieczka na Jaworzynę. Bardziej aktywni mieli szansę wdrapać się na górę pieszo, a dla wygodnickich zaplanowano wjazd koleją gondolową. Pogoda dopisała i ze szczytu mogliśmy podziwiać piękno krajobrazu. Przyrządzony w schronisku na Jaworzynie posiłek przyciągnął wielu chętnych. Kawa i szarlotka na tarasie widokowym to raj na ziemi! Warta wzmianki jest również wycieczka Doliną Popradu do Starego Sącza. W Starym Sączu zwiedziliśmy Starosądeckie Muzeum Regionalne – oprowadził nas po nim sam kustosz. Następnie udaliśmy się do Klasztoru Sióstr Klarysek. Kulminacyjnym punktem wycieczki było zwiedzanie Ołtarza Papieskiego, przy którym Jan Paweł II dokonał kanonizacji św. Kingi. Przy okazji zobaczyliśmy także piękną Salę Pamięci Jana Pawła II, mieszczącą się w dolnej części Ołtarza. Wieczorami nie brakowało atrakcji, takich jak ognisko czy karaoke. Do późnej nocy piekliśmy kiełbaski i popijaliśmy żurek – nawet kropiący chwilami deszcz nie zniechęcił  nas do zabawy. Dzień przed wyjazdem wszyscy zgromadzili się w sali wykładowej na karaoke. Muzyka była świetna, a towarzystwo doborowe. Każdy miał szansę spróbować swoich sił jako wokalista – wszystkim poszło znakomicie. Krótko mówiąc, w Krynicy było nam wspaniale. Proszę o więcej takich wyjazdów. Można się na nich wiele nauczyć, wysłuchać interesujących wykładów, poznać wspaniałych ludzi, zintegrować się z grupą, wymienić doświadczeniami, a przede wszystkim – odpocząć od codziennego zgiełku. Dziękuję organizatorom i wykładowcom. Podziękowania kieruję także do uczestników – bez Was nie byłoby tego wszystkiego. Jesteście wspaniali i liczę na to, że jeszcze z wielu takich wyjazdów będę pisać sprawozdania.
Spotkanie zostało dofinansowane ze środków PFRON.