Newsletter

Przekaż 1% procent

1 procent

Europejskie Spotkanie Młodych w Kopenhadze

12-go lipca wyruszyliśmy porannym samolotem z krakowskiego lotniska na Europejskie Spotkanie Młodych osób chorych na NZJ, które w tym roku odbyło się w Kopenhadze.

Po przybyciu do hotelu, prezes EFCCA Chayim Bell oficjalnie rozpoczął spotkanie, powitał zgromadzone osoby oraz przedstawił plan zajęć na kolejne dni. Dzień później nastąpiła właściwa część zjazdu, podczas której delegaci pokrótce opowiedzieli o sobie oraz o działalności prowadzonej w swoich stowarzyszeniach, jak również mieli okazję do udziału w warsztatach, których celem było znalezienie nowych idei,mogących poprawić jakość życia osób z NZJ.Prowadziliśmy wspólną dyskusję na tematy towarzyszące naszemu codziennemu życiu m.in.podejściu pracodawców do naszych chorób i możliwości znalezienia pracy w różnych krajach. Ponadto, każdy z delegatów miał okazje do pokazania swoich oczekiwań, które wiąże z tymże spotkaniem, jak również wskazać działania, które powinna podjąć EFCCA w celu polepszenia sytuacji osób chorych w całej Europie. Ważnym punktem formalnej części spotkania były prezentacje działalności stowarzyszeń z wielu europejskich krajów. Jest to najlepsza droga do zaczerpnięcia nowych pomysłów, które można z powodzeniem wdrożyć w naszym Towarzystwie. Po części formalnej, mieliśmy okazję do udziału w różnego rodzaju rozrywkach. Organizatorzy postawili w głównej mierze na sport; gra w siatkówkę plażową czy wspólne bieganie to tylko część zajęć, które dostarczyły nam wielu wesołych chwil. Wzajemna integracja przebiegała od pierwszego do ostatniego dnia. Mieliśmy okazję poznać delegatów z całej Europy, a wzajemne zrozumienie problemów, z jakimi się zmagamy, budowało silne przyjacielskie relacje. Podczas zjazdu miały miejsce wybory nowego prezesa i zarządu Grupy Młodych, jak również osób rezerwowych zastępujących działaczy, gdy niedomagają. Wielką przyjemnością było zwiedzanie centrum Kopenhagi, w którym w jednej z restauracji odbyła się pożegnalna kolacja połączona z loterią, w której można było wygrać ciekawe nagrody. Otrzymaliśmy pamiątkowe dyplomy oraz symboliczne upominki. Podsumowując, był to dla nas wspaniale spędzony czas,bawiliśmy się świetnie, poszerzyliśmy wiedzę z zakresu NZJ oraz nawiązaliśmy kontakty z chorymi z innych europejskich krajów.